2015-01-10

långsam lördag

Den ursprungliga lördagsplanen var morgonspinning eller gym med Katarina. Eventuellt lite löpning mitt på dan. Men när man vaknar med halsont och tungt huvud ändras planen direkt. Istället har jag unnat mig en mycket långsam och skön lördag. Träningsdosen den här veckan (1 löppass 10km, 2 spinningpass 45+60min, 1 kettlebellpass 55min samt div hundpromenader) får ändå räknas som mer än godkänd och då funkar det bra med en soft dag. Kaffe och böcker i massor. Just nu på rygg i soffan, var alldeles nyss ute på en liten kort sväng med Gibson - och precis lagom till solnedgång sprack den genomgrå himlen upp, helt ärligt trodde jag inte för en sekund att det alls skulle ljusna idag. Men det var väl den härliga vinden som drog med sig alla moln... 


I förmiddags läste jag ut "The girl with all the gifts" M.R. Carey. Men njae (sorry Anna), den tyckte jag nog inte riktigt om. Inte min typ av bok. Eller, nja - jag vet inte ändå... kanske på något sätt. Hm. Skum känsla. :) 


Nu dags att testa ett svenskt författarpar som jag inte läst innan, Cilla & Rolf Börjlind - "Springfloden". På rekommendation.


1 kommentar:

ElisabethT sa...

Du ska vara nöjd m din träning. Allt är bättre än noll. Vår Cornelia ligger däckad. Hög feber. Ont i bröstet.
Jag såsar på även idag. Zigge e rastad.
Tvätta kanske ...vika lite tvätt . Mangla... eller bara läsa. Kram