2013-03-28

nytt pass

Det spelar ingen roll om man är nyklippt och stylad i håret. (Tack Marie!) Det är helt enkelt omöjligt att bli snygg på ett passfoto. Man sträcker på sig, tittar in i kameran och smilar upp sig litegrann. "Nej du får inte skratta" säger polismannen i luckan. Eh? Ok!? Inte skratta? Ok. Istället stirrar jag allvarligt in i kameran - och när jag ska godkänna bilden får jag en smärre chock, värsta kärringen blänger på mig från skärmen. Om jag inte blivit så överrumplad hade jag kanske funnit mig och lite coolt sagt 'vi tar om bilden', men när polismannen frågar om jag är nöjd så svarar jag ja. Ja? Är jag nöjd - ja!?! NEJ! Jag ser ju ut som en arg kärring! Det är jag inte särskilt nöjd med. Men ok, jag ska ju bara ha det här passet i fem år, tiden går fort när man har roligt. Synd att man inte får skratta i passet ändå...

1 kommentar:

Elisabeth T sa...

Jag ser ut som en förbryterska från forna Öststaterna. Le ? Nej det var strikt förbjudet. När och till vilket land ska passet användas?