2014-01-04

det här trodde jag aldrig

'Det sitter bara i ditt huvud.' Så sa Katarina till mig tidigt i höstas när hon försökte övertala mig till löpning istället för raskt promenerande. Jag hade såklart sagt att 'jag springer inte'. För det gjorde jag inte. Nu gör jag det! *lycka* Tack vare min PT Katarina. Hon är grym. Jag är grym. :) Idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra - jag har sprungit en mil! 10,7 kilometer. Ösregn. Lera. Men vem bryr sig? Jag är så sjukt nöjd. Stolt. Det här trodde jag aldrig. Och mot slutet på rundan fick vi faktiskt se lite blå himmel... 


1 kommentar:

ElisabethT sa...

WOW!
Så roligt, ja det är mycket som kan sitta i huvudet. Att tro att inte kan väl jag...klart DU kan.
Det viktiga är att börja lugnt, bygga upp, längre och längre.
Det är skönt att springa.
Jag sprang en del på semestern, det var skönt. Promenerade.
Gick på stranden. Har iaf inte gått upp i vikt under månaden, trots all go mat och dricka.
Kram