2014-12-07

tack nu räcker det

Ofrivillig träningsvila. Tack det räcker nu. Jag har vilat klart! Nu är jag trött på att bara kunna promenera, jag vill springa och spinna också. Var så sjukt taggad för en vecka sedan, trodde att NU är förkylningen över, nu kan jag börja träna igen. Och så fick jag ett infall och utan närmare eftertanke drog jag igång #mallasutmaning på instagram - minst 30 min träning (motion) varje dag under hela december. Bara för att ha ett mål och för att det är kul att göra saker tillsammans även på varsina håll. Liksom. Jag fick ett helt gäng med mig - KUL - man vet ju vilka man alltid kan lita på! ;) För egen del har det sedan dess "bara" blivit promenader/powerwalks - men jag har i alla fall lyckats ta mig ut varje dag, i minst 30 minuter. Men idag söndag 7 december så är det kanske äntligen dags att våga testa lite mer... kan bli en löprunda i em, eller (om det fortsätter regna såhär) ett pass på motionscykeln. Hundpromenad blir det i vilket fall som helst, så mina 30 minuter ska jag nog lyckas skrapa ihop - men jag vill ju bli svettig också! :) Jag blir så inspirerad av de som hakat på min utmaning och är nu supertaggad för egen träning - "hejdå förkylningsh-vete, jag är klar med dig!"

Inga kommentarer: