2014-11-04

våga vägra läsa klart

Så mycket böcker och så lite tid. Det finns liksom inte en ärlig chans att hinna läsa alla bra böcker här i världen - och särskilt inte om man då även ska läsa alla de dåliga... Jag har bestämt mig, en gång för alla. Det får vara slut på det här med att läsa klart alla böcker bara-för-att. Alla böcker som är sådär. Jag har helt enkelt inte tid med det. Punkt. Bara under den senaste veckan har jag faktiskt avfärdat hela två böcker - läste kanske 50-100 sidor i båda, men nej. Jag vill bara läsa bra böcker! Och det är väl för sjutton min mänskliga rätt att göra det va'?!? :) Tack. Det var bara det jag ville ha sagt idag. (Som ni kanske förstår är det här ett stort steg för mig... Ett stort steg.)


Tack kära biblioteket för att du stöttar mig i mitt beslut - inte möttes jag av några dömande blickar eller syrliga ord när jag igår lämnade tillbaka tre olästa böcker... Nu återstår det bara för mig själv att bli vän med detta väldiga beslut, det är ett stort steg men jag tror att jag är redo. Självklart har jag tänkt tanken tidigare, men jag har liksom aldrig riktigt vågat. :) Nu är det dags - våga vägra läsa klart alla böcker som är sådär!

1 kommentar:

ElisabethT sa...

Klart att du har den rätten , att bara läsa bra böcker.
Jag blir nyfiken på vilka böcker du inte läste klart- kan du berätta?

Ja, det finns en del böcker som jag har läst men har glömt vad de handlar om. De har inte gjort något intryck på mig.

Ha en fin dag.