2015-03-13

kanske lyckas jag lura någon

Fjärde dagen hemma från jobbet. Sjuk. Influensa. I måndags när jag kom hem så kraschlandade jag i sängen och sov 2,5 timme. Feber. Ont i kroppen. Obehagligt ont i höfter, midja och lår typ. 38,5. Somnade väl om och vaknade idag. Kan man säga. Inte helt sant såklart. Men nästan. Idag är första dagen som jag inte sovit bort. Visserligen är jag bra trött nu halv fyra efter att ha suttit upp hela dan, men ändå. Efter att jag hade duschat förut så fixade jag håret och la på lite smink. Tänkte det var trevligt för Marcus att se något annat än ett ras när han kom hem från jobbet... men jag vet inte - mascaran som jag hittade lyckades nog inte trolla bort varken blekhet eller matta ögon. Men kanske att det lurar någon? Även om Marcus direkt såg igenom mitt försök "hej älskling jag mår så mycket bättre" följt av en hostattack från djupet av mina lungor. Nej, dags att vila lite tror jag bestämt...

Inga kommentarer: