2009-09-05

dags att börja packa

Finns det något bättre än att ta det riktigt lugnt på morgonen? Imorse kunde jag och Elin ligga kvar i sängen när grabbarna åkte till ishallen. Vi låg där med varsin bok och hade det mysigt. Pratade lite och läste lite. Nu har vi ätit frukost och det är faktiskt ganska skönt att sitta här inne och höra regnet rasa utanför. (Hur kan det finnas så mycket vatten??) Om en liten stund är det hög tid för mig att börja packa, det är dags för “Västerviks-resa” med jobbet! En årligen återkommande resa med hemligt mål. Förra året hade vi fyra vansinnigt roliga dagar i Budapest, det var första gången som jag var med men jag har såklart hört om alla galna resor tidigare år när de har besökt många olika ställen runt om i Europa. Ni kan ju tänka er att allas förväntningar är uppskruvade och att spekulationerna som cirkulerar på jobbet är många. Ett par ledtrådar har vi fått och nog finns det en liten misstanke om vart det om några timmar bär iväg… åh vad roligt det ska bli! Om vi har gissat rätt (min kollega Elin och jag) så ska vi till ett land jag aldrig har besökt men som jag länge velat åka till. Spännande va’?

Nej, nu ska jag försöka samla ihop mig och se till att packa mina grejer, sedan ska jag och lilla skruttan njuta av vår dag tillsammans. Vad tror ni om lördagsgodis och kanske lite pyssel?

Inga kommentarer: