2009-09-21

hade tänkt visa


Delade meningar, ”äntligen” säger en del… “inte redan” säger andra - åh vad roligt säger jag. Ikväll har det varit premiär för elitserien i hockey, något som i alla fall hela den här familjen har väntat på. Kul kul kul!!!

Sitter nu med en kopp kaffe i soffan och myser, några minuter vid datorn, en skön stund som jag njuter av. Jag hade egentligen tänkt visa en del bortglömda bilder men mitt photoshop vill inte samarbeta, programmet bara stänger ner. *hm* Jag har avinstallerat och startat om, installerat programmet på nytt - men problemet kvarstår. Ett felmeddelande visas och sedan stängs det. Någon som har ett tips eller två att dela med sig av? Jag vet inte hur jag ska gå vidare, hoppas verkligen inte att det är något bestående… photoshop kan man ju inte leva utan! Eller hur?

Vi funderar lite hit och dit Marcus och jag, diskuterar vad vi behöver fixa här hemma och vad vi vill göra. Diverse drömmar och planer börjar ta form och det känns jätteroligt. Utvändigt är ju huset som nytt efter sommarens ommålning och nu behövs det några små ansiktslyft inomhus… eller ja, små och små… jag vet inte om det är så små projekt vi pratar om *ler* i vissa fall är det “bara färg” men på andra håll i huset så krävs det både hammare och spik. Tur att min livskamrat är både händig och snygg! Och tålmodig. Ibland blir han så trött på mig och mina högtflygande planer - men han är så snäll och lugn när han förklarar för mig att “så enkelt är det inte”… i min värld är det ju det - jag köper färg, rulle och pensel *tjoff* och så målar vi. Jag tänker inte på allt förarbete som behövs, alla små skavanker som det är bra om man fixar till innan man börjar måla… Men vit färg och diverse målarverktyg har vi i alla fall hemma nu - och ett kök som bara väntar på att bli vitt, fräscht och snyggt. Det enda vi egentligen saknar är väl några fler timmar på dygnet…

Igår spelade Hisingens Team98 sina två första riktiga matcher (träningsmatcher visserligen - men ändå riktiga matcher) för säsongen. Den totala målskillnaden blev 6-21. Först en förlustmatch tidigt på morgonen, förlust med 0-15. Och sedan en oavgjord hemmamatch (6-6) på eftermiddagen. Linus spelade på eftermiddagen och det var väldigt spännande, de låg under ganska länge men gjorde en bra upphämtning. Och dessutom gjorde Linus mål - vansinnigt kul!

Inga kommentarer: