2012-07-02

det är alldeles tyst

En ensam mamma är kvar i stan och jobbar - resten av familjen har tagit semester. Grabbarna är i Stockholm och spelar hockey, lillskruttan njuter av sommarlovet tillsammans med farmor och farfar på Tjörn. Men det är inte synd om mig ett endaste dugg, huset är tyst för att jag väljer att ha det så. Ingen tv och ingen musik. Ibland är det faktiskt väldigt skönt. Det är jag, mina böcker och mina tankar... Vi får väl se hur länge det dröjer innan jag börjar längta mig halvt fördärvad. :)

Cyklade till och från jobbet idag, det var verkligen härligt. Och när jag kom hem så kände jag i hela kroppen hur gärna den ville fortsätta cykla, så jag slängde in väskan och kastade mig upp på cykeln igen. En timme blev det, och drygt två mil. Med andra ord ingen tur till gymmet idag, det blev friluftscykel istället. På tal om träning så kollade jag av hur jag ligger till nu i mitten av 2012, jag satte ju upp mål för mig själv i början av året. Och jag måste säga att jag är nöjd - både med hur det känns i kroppen och vad statistiken säger. Kolla här:

Tanken var 2 timmar i veckan, och det får man ju säga att jag har klarat med råge! Snittet ligger på 3,3 timmar i veckan... och jag är sjukt nöjd!

En annan sak som jag "kollade upp" lite lätt idag var mina bokbeställningar, och jag har inte köpt böcker till mig själv sedan i november! Och då tycker jag absolut att jag har gjort mig förtjänt av en klapp på axeln. Och även en liten bokbeställning lagom till semestern. :) Klick-klick *hej Bokus* så enkelt så. Alltså, biblioteket stänger i fyra veckor!  Klart tjejen måste beställa lite böcker... Det blev lite blandat, både till mig och till Marcus + ett några böcker som ska ges bort i present. Känns skönt att semesterläsningen är räddad, beställningen från idag + den lilla högen jag så fint byggt uppe på hyllan i sovrummet kommer nog att räcka. Ett tag.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Härligt med tyst i huset men som du säger så dröjer det nog inte länge förrän du längtar efter oljud ;) Hade varit förvånande om du inte varit nöjd med din träning, enligt din facebook så har du varit väldigt flitig!
Kram

ElisabethT sa...

WOW!
Duktigt, det gäller att hitta det man tycker är roligt och kanske någon att träna med.
Min intensiva träningsmånad är till ända och jag är nöjd.
Nu ska jag köra på med löpning två ggr i veckan, det blir 15 km och sen köra styrkan hemma fyra ggr.
Det är en långsiktig plan, jag vet att det tar tid att få till en ny rutin.
Nu är fotbolls EM över och då kan jag inte skylla på det, att vi måste ha något gott att mysa med..
OM tystnaden blir för jobbig kan du ta en promenad hit. Det finns kaffe och böcker.
Kram

Maria sa...

Du är bäst! Tystnad är skönt....
I augusti hänger jag på dig igen.
Det skall bli kul!
Ha det gott!
Kram

Ellison sa...

Shit vad duktig du är! Heja heja!! Jag kom av mig i våras. Men blir ju arbetslös i augusti igen så då finns det ju åtminstone tid till träning! Bra gjort med bokinköpen också, det har jag inte lyckats hålla. Har en far som ringer en gång i månaden och frågar om vi inte ska beställa lite böcker.. men brukar försöka hålla mig till max 2 åt gången :) Kan lätt gå överstyr annars!