2012-07-20

en liten hög med böcker

Som vanligt när det är dags för semester så tänker jag böcker och läsning! :) Och till den här semestern har jag samlat ihop en fin hög tycker jag själv. Avslutade 'Sommardöden' av Mons Kallentoft i onsdags, och igår läste jag ut Viveca Stens 'I natt är du död'. Nu läser jag 'Flickan från ovan' av Alice Sebold. 50 sidor in och det verkar mycket lovande. Men jag har inte bestämt vilken bok i högen jag ska sätta tänderna i efter det. Ett delikat problem. Jobbigare än så ska man väl inte ha det när man har semester eller!? :)

I högen som jag har med hit till Almön fanns följande böcker:

I natt är du död - Viveca Sten
Niceville - Kathryn Stockett
Ares tecken - Buthler & Öhrlund
Höstoffer - Mons Kallentoft
Huvudjägarna - Jo Nesbø
Flickan från ovan - Alice Sebold
Hungerspelen - Suzanne Collins
Sankta Psyko - Johan Theorin
Dödgrävarens dotter - Joyce Carol Oates
Frost - Maggie Stiefvater
Belladonna - Karen Moline

Inga kommentarer: