2012-07-05

vilken dag

Jeeezz vilken dag... i förmiddags trodde jag för en stund att alla människor blivit tokiga. Men efter några djupa andetag, ett telefonsamtal till en fin vän och sedan ett helt fantastiskt sms från min älskade man - ja då blev dagen så bra så... Av kärlek blir man stark. ©

Imorgon är det äntligen fredag. Veckan har varit bra på alla sätt, men nu längtar jag efter min familj och det ska bli otroligt skönt att vara tillsammans allihop i helgen. Sedan har jag bara en arbetsvecka  kvar innan det är semester för hela slanten. Och det ska bli sjukt nice. :) Fyra fina veckor. Tjohoo!

Kroppen ville cykla mer idag också, så trots att jag hade bestämt mig för att åka till gymmet efter jobbet så blev det cykel igen. Lite längre än sist, på lite kortare tid. Bra jobbat tycker jag. 2,5 mil på fina cykelbanor. Man tänker bra när man är ute och cyklar sådär, funderar och löser lite problem liksom. Jag ser fram emot att få cykla runt på Tjörn tillsammans med Marcus under semestern, det och så lite styrka/kettlebell på stranden - kan bli en fin träningssommar.


Bloggade lite i Bokmamas förut (ni läser väl där?), och just nu snurrar det väldigt mycket böcker i mitt huvud. Det finns så otroligt många böcker som jag vill läsa och jag har nog aldrig haft en så lång lista med författare och titlar som jag har just nu. En hel del är sådant som jag tänker att jag ska låna på biblioteket till hösten, men det är också en del annat som jag har samlat på mig, några nyinköpta pocketböcker - och så har jag plockat fram ett gäng olästa böcker ur de egna gömmorna. Semesterläsning minsann. Har även ett par krokar ute på böcker som jag nog ska få låna av bokvänner... :) Ikväll ska jag läsa ut 'Pythians anvisningar', Victoria Bergmans svaghet del 3. Den är rysligt bra.

2 kommentarer:

ElisabethT sa...

Ja idag när det regnar passar det bra att läsa eller det passar alltid bra att läsa.
Jag är inte i närheten av dig när det gäller att samla info. Jag tar gärna del av din kunskap.
Kram

malin sa...

jag delar sååå gärna med mig :) att prata böcker är bland det roligaste jag vet! kanske en fika till veckan? kram