2014-02-22

fem dagar - sex pass

Lördag mitt på dan. Sitter en stund i soffan. Kaffe och äggmacka. Skönt att andas lite... landa i lördagen liksom. OS på tv (såklart), just nu utförsåkning - snart stafett skidskytte. #sportnörd :) Om drygt en timme ska Linus och jag åka till Kungsbacka, match mot Hanhals kl 18. Marcus och Elin har varit iväg på innebandyträning och nu är de på Rosenhill där Marcus och Patrik spelar badminton. Linus och jag har varit och handlat, både mat och ny telefon till honom. Och själv hann jag med ett spinningpass imorse. Tänk att klockan bara är tre ändå!?! Effektiv eller!?!


Jag är sjukt nöjd med min träningsdos den här veckan, har tränat sex pass på fem dagar. Känner nu att jag är lite trött i kroppen så imorgon blir det vila, hade annars tänkt hänga med Katarina på en längre löprunda... 

Måndag: PowerYoga
Tisdag: vila
Onsdag: Kettlebell & Spinning
Torsdag: Löpning
Fredag: Spinning
Lördag: Spinning 
Söndag: planerar att vila 

Nästa steg är väl egentligen maten... planen är att äta lite bättre för att få ut mer av träningen. Havregrynsgröt är bra har jag hört. (Och om jag tvingar Linus att äta det så kan jag väl äta det själv också.) Premiär idag, hemkommen efter spinningpasset så fixade jag grötfrukost. Havregrynsgröt med äppelmos. Mjölken är lite läbbig tycker jag, men annars gick det ganska bra. Jag kan nog lära mig äta detta. Ska testa med lite kanel nästa gång.


3 kommentarer:

Unknown sa...

lägg i havregryn i en smootie istället så slipper du gröt kletet men får ändå i dig havregrynen…Mums!!!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
malin sa...

Tack världens bästa Madde ❤ det ska jag testa!