2014-09-03

lite höftande

Perago Ortopedklinik. Carlanderska. Där var jag igår. Min vänstra höft har börjat spöka. Antagligen är det den ökade mängden löpning som är orsaken till smärtan. Men alltså - så himla skönt att träffa på en läkare som lyssnar och verkligen hör vad man säger. Hej - jag har ont här. Min träningsbakgrund ser ut såhär. Just nu tränar jag regelbundet det här och det här. Under det senaste året har jag börjat springa och jag har lärt mig att älska det. Snälla farbror doktorn - jag vill fortsätta springa! "Såklart du ska fortsätta springa." As simple as that liksom. Lycka! Lite kläm, känn och tänj. Piller i 30 dagar, remiss till röntgen OCH inbokad tid hos sjukgymnast. Jag är såå nöjd! Det här blir bra - jag ska fanimej fortsätta springa... och då spelar det ingen roll att man knappt kan uttala det som står i remissen.


Inga kommentarer: