2014-10-16

dags att välja ny bok

Igår kväll läste jag ut "Sisterland", äntligen! Det känns som om jag har hållit på med den forever. Och ändå var den bra. Jättebra till och med. Men jag har inte haft så mycket riktig lästid det senaste... Genom nästan hela boken är man på väg mot något som man tror är den stora skrällen, men sedan tar berättelsen en helt annan vändning och när det väl smäller så är det såå otippat. Slutet är kanske lite väl snällt... men helt klart en mycket bra bok. Och jag tänker absolut läsa fler böcker av Curtis Sittenfeld.

Alltså - dags att välja ny bok idag. Och bibliotekshögen ser ut så här:


Svårt val? Nja kanske. Kanske inte. Vilka ska lämnas tillbaka först? Ok, då får det bli en av de två. Och jag bestämde mig för att testa Ingrid Hedströms "Bortfall".

Inga kommentarer: