2014-10-03

shopping med Elin

I tisdags innan innebandyträningen var Elin och jag på H&M Backaplan. Vi hade båda varsitt presentkort som låg i väskan och brände... det kliade i shoppingnerven. :) Och som vanligt lyckades vi bra. Jag är stolt över oss. Elin är grymt bra shoppingsällskap - när vi kollar kläder tillsammans, hänger i provrummen, så är det nästan precis som när jag och min mamma shoppar. Ärligt och rakt. Om man frågar så vill man ju faktiskt veta. Hur ser det ut? Passar jag i den här? Vad tycker du? Och både med Elin och mamma kan man lita på att få ett ärligt svar. Provade t ex en blommig topp (ja eller hur - ni hör ju - en blommig topp till mig - yeah right - men jag tänkte att det kanske kunde funka...) och frågade Elin vad hon tyckte, "ja alltså, det här med blommigt är ju inte riktigt min grej..." - säg ärligt, ser jag ut som en tant? "ja alltså, det är nog inte riktigt din grej heller mamma - det här med blommigt" :) jag såg ut som en tant. Brutalt ärligt men samtidigt väldigt skonsamt liksom. Provade också ett par andra toppar, enfärgade svarta och grå "snyggt mamma - köp dem, men ska du inte ha en rosa?" Det är min tös det. Love you Elin ❤️


1 kommentar:

ElisabethT sa...

Det är ju faktiskt den man vill ha, sanningen, även om den är lite hård.
Var det den rosa du hade på dig i lördags?
Den var fin.

Kram