2014-10-09

det måste vara roligt

Igår var jag på gymmet efter jobbet. Hade egentligen bokat mig på kettlebell och spinning men tänkte att det kanske kunde vara bra att gymma lite för höftens skull. Ensam. På gymmet. Ja, alltså - det var ju andra människor där. Men ensam utanträningskompisensam menade jag. Inget bra alls. Jag sprang lite på löpbandet... körde lite crosstrainer... lite rodd. Benpress. Försökte mig på pilatesbollen med övningar som verkade såå lätta när vi testade hos sjukgymnasten. Hittade inga TRX-band. Ryggade lite. Och bröstade lite. Sedan tröttnade jag. Lite svettig - men inte alls trött. Mest sur och uttråkad. Det hade varit sååå mycket bättre med ett kettlebellpass. 


Men jag tar lärdom av mina misstag. Redan innan jag var klar i omklädningsrummet igår hade jag bestämt mig - imorgon (idag torsdag alltså) ska jag minsann träna mig rejält både trött och svettig. Och idag var jag grym - hell yeah! Spinning är såå himla kul, och MariP är en av favoritinstruktörerna. Ikväll sitter jag nöjd och lite mör i soffhörnan...


Inga kommentarer: