2012-09-11

hinner inte

24 timmar. Ärligt talat, vem kom på det? Att dygnet bara ska ha 24 timmar, det är ju skrattretande dumt! Det finns väl ingen som hinner med hälften av allt roligt på futtiga 24 timmar? Hade jag fått bestämma så hade dygnet landat på en sisådär 34-38 timmar, det känns på något sätt mer rimligt. Då hade man dessutom hunnit sova lite mer också. Win-win liksom. Mer roligheter och mer sömn, känns som en bra kombo.
 
Den senaste veckan har varit intensiv. Full rulle på jobbet (fortfarande ensam på min avdelning - tufft men grymt roligt) och samtidigt har jag med hjälp av min kära mamma, på kvällstid, tagit över bokföringen för Marcus företag. Och det är ju lite skillnad nu mot när jag lämnade det ifrån mig för några år sedan... en hel del har förändrats. Aktiebolag. Anställda. Mycket att lära. Tur att min mamma är lugn och har en hel säck med tålamod. Det här ska nog bli bra. Vi hann ju i alla fall snurra ihop det innan det var dags att redovisa till Skatteverket. *puh*
 
 

1 kommentar:

s-mor sa...

Duktigt gjort