2012-09-02

inte min grej egentligen

Helg hemma i stan - på riktigt - för första gången på länge. Och det känns fantastiskt bra. Trodde nog jag skulle sakna husvagnandet mer... men det är väl så, var sak har sin tid. Värsta myset med familjen i fredags kväll. Uppstartsläger = ishallen för killarna hela helgen. Lördag, inget särskilt planerat för mig och Elin. Lugn start på dagen med kaffe och bok i sängen. Och sedan inträffade något väldigt underligt. Jag fick lust att röja? Händer typ aldrig! Helt ärligt alltså. Jag är verkligen urkass på att röja och städa, att hålla ordning är inte min paradgren. Inte min grej riktigt. Men jag satte igång, och som vanligt dröjde det inte så länge innan jag insåg att jag ännu en gång tagit mig vatten över huvudet. Jag börjar på flera ställen samtidigt! Garderoberna i sovrummet - alla tre på samma gång. OCH hyllorna i sovrummet, de med alla böcker... OCH bänken i köket. OCH lite i en av garderoberna i källaren. Att det ska vara så svårt att börja på ett ställe och göra klart där. Jag lär mig visst aldrig. :) Men med facit i hand blev det en toppendag, jag fick fixat en hel del och känner att jag är på rätt spår. Det finns ett uttalat mål och en mening med röjandet den här gången, jag ska övervinna mitt stökiga jag en gång för alla. (Hur det gick bokhögarna? Ja, det ska jag berätta en annan dag...) Och helgen är ju inte slut ännu, jag hinner nog lite till idag!

Inga kommentarer: