2013-04-05

fredagskväll med Elin

Soffhäng med bästa Elin, ensamma hemma. Vin & oliver till mig, läsk & godis till henne. Här sitter vi i varsitt soffhörn, med kuddar och filtar. Och vi bara myser! Ganska så nice faktiskt.

Grabbarna är i Vänersborg och spelar hockey. Det är match just nu och vi följer dem via cupens online-rapportering. Underläge 0-1 efter första perioden.

Det har inte varit så mycket boksnack på ett tag... varken här eller i bokbloggen. Men läst har jag ju såklart gjort, hela tiden. Nu senast Jonas Gardell - 'Torka aldrig tårar utan handskar 1. Kärleken'. Wow - vilken bok. (Har bloggat den här.) Väntar med spänning på nr 2 och 3. Jag har faktiskt läst väldigt många bra böcker under 2013, och nu har vi (Anna & jag ❤) bestämt oss för att skaka liv i bokbloggen - då passar det ju väldigt bra med fina läsupplevelser att dela med sig av.

Efter jobbet idag var jag en sväng på gymmet, tredje träningspasset den här veckan (spinning-gym-gym). Godkänt. Mer än vad man annars kan säga om den senaste tiden... Aarrggh. Och det märks direkt! Särskilt runt mage och rumpa. Jag har slarvat med träningen (inte hunnit) OCH slarvat med maten (läs godsaker och snacks). Men nu ska det bli andra bullar, imorgon är det tre veckor kvar till min födelsedag... fram till dess är det fokus som gäller. Schysst fokus. Träna lite mer och låta bli det allra värsta i socker/fett-väg. Inga problem, lite shape-up helt enkelt. :)

1 kommentar:

Ellison sa...

Böcker ja.. Ser fram emot att läsa i bokbloggen igen, kan behöva lite bra lästips för att få igång läsandet igen! Senaste boken tog mig 5 veckor (!!) att läsa och det har bara blivit 5 böcker hittills i år - det är ju katastrof!! Brukar ju bli 5 i månaden annars. Men läser gör jag, just nu Dorothy Koomson - Kvinnan han älskade.

Ja du, ett helt alfabet blir det nog inte, då skulle vi börjat för länge sen ;) haha. I allafall står A för arbete och B för barn. Idealet vore ju att jag ska ha en fast tjänst innan, men frågan är om vi kan vänta så länge? Verkar inte vara så lätt att få jobb just nu och vi blir ju inte yngre och än så länge vet vi ju inte om det fungerar så det är väl lika bra att skita i "rätt" ordning och köra på och ta det som det kommer.

Här är det hälsomånad som gäller (idag blev det dock en bulle på pappas balkong) och mer motion.. har träffat en som kan äta allt utan att det syns, och det kan tyvärr inte jag. Så jag har begränsat mig till popcorn och oliver som snacks en dag i veckan. Lycka till med din shape-up! Det fixar du!! Kram