2013-11-26

härliga gänget (nr 1)

I fredags var vi på föräldrafest ute på Öckerö, en mycket trevlig tillställning anordnad av tre föräldrar i laget. Det blev en kväll med god mat, glada skratt och varm stämning. Samtidigt tränade killarna i laget sitt obligatoriska sena fredagspass borta i ishallen. Men helt plötsligt slås dörrarna upp och in tågar alla killarna, uppklädda i skjortor och kavajer. Och så Linus mitt i gänget, med sin gitarr. De går upp på scenen, Linus kliver fram och hela laget står bakom honom. Först spelar han och sjunger själv, 'Flickan och kråkan'. Sedan sjunger alla killarna tillsammans, Aviccis 'Wake me up'.



Alltså - vilket gäng, vilka killar! Man blir alldeles varm i hjärtat. En skön magkänsla. Det är fantastiskt att se hur Linus funnit sin plats i det nya laget. Jag är så glad för hans skull, och jag är så stolt över honom.

Efter killarnas framträdande (som givetvis belönades med applåder, jubel och busvisslingar - och det bästa av allt: mat) lyckades deras tränare lura upp Marcus tillsammans med Linus på scenen, och så spelade de och sjöng en låt.


Youtubelänkar om ni vill se och höra:



(Tack till Thomas Crona som både filmat och fotograferat - hoppas det är ok at jag lånat bilder!)

1 kommentar:

ElisabethT sa...

WOW!
Vilket lag, att överraska er föräldrar.
Kan tro att ditt mammahjärta svämmade över av stolthet.
Modigt av Linus att sjunga själv och spela.
Jag ska kika på länkarna.
Kram