2013-11-07

hur många timmar har en dag?

Jobbat åtta timmar på ordinarie jobb. Men innan dess ut med hunden såklart. Efter jobbet vidare på möte med revisorn, extraknäcker med lite bokföring för Marcus. Hem, hämta, vända. Åka till innebandyn med Elin. Hänger med de andra föräldrarna där, ingen jogg idag -  lite för mörkt för att springa ensam tyckte jag. Hem. Fixa kvällsmat. Laga middag inför lunchlådor och barn imorgon. Tvätten - visst sjutton! Vika, sortera och lägga in. Hänga upp det nytvättade ur maskinen. Puh! Och klockan är ändå bara 21,30. Lite drygt. Än finns gott om tid till soffhäng med kaffe och bok. Hur många timmar har en dag egentligen? På riktigt...

1 kommentar:

elisabeth sa...

Läser Ernestams Msrionetternas döttrar.
Den är bra, jag har läst de tidigare men tyckte halvägs att det var lika. För ernestamska men nu var det rätt tid för en ny.
Ja, igår vek jag så mycket tvätt att jag trodde att jag hade fått in tvätt från grannen, såå mycket kläder kan vi inte ha.
DÅ måste garderoberna vara tomma eller....inte.
Vi har nog för mycket kläder. Alla fem.