2013-11-04

tre blev sju

Som så många gånger tidigare åker jag till bibblan efter jobbet - idag för att hämta tre beställda böcker som kommit och som står där och väntar på mig. Två till mig och en till Elin. 'Livet efter dig' Jojo Moyes, 'Liv i överflöd' Kristina Appelqvist och 'Cykelmysteriet' Widmark/Willis. 


Men väl där gick jag det där varvet runt deckarhyllan... ni vet det där varvet. Och då hittade jag fyra böcker till! 'Stryparen' Jonas Moström - sjunde boken om läkare och poliser i Sundsvall. 'Skuggor ur det förflutna' Patricia Cornwell - en ny Scarpetta, den måste jag ju läsa. Inte för att jag läst någon Cornwell på länge, men en ny Scarpetta liksom. 'Det blod som spillts' Åsa Larsson - uppföljaren till boken 'Solstorm' som jag har hemma, och den har jag ju tänkt läsa. Snart. 'Flyktpunkten' Val McDermid - en ny McDermid, 7-dagarslån. Det hinner jag. 

Såå... nu har jag inte mindre än åtta bibblanböcker i min att-läsa-hög. (Jag har "en annan" hög också. Men det tar vi en annan gång.)

Inga kommentarer: