2012-06-18

mör och öm i kroppen

Igår kväll läste jag ut en väldigt bra bok... om ni inte har läst den så måste ni göra det - 'Någonstans inom oss' av Kajsa Ingemarsson. (Den påminde lite om 'Själens osaliga längtan' - som jag ju också tyckte otroligt mycket om.) Lånade lite nytt på biblioteket idag, bland annat Henning Mankells 'Minnet av en smutsig ängel'. Mankell är en favoritförfattare sedan länge och jag ser fram emot att läsa den här senaste. Men innan dess blir det 'Pojken som slutade gråta' av Ninni Schulman. Tydligen en fristående fortsättning på 'Flickan med snö i håret' som jag läste (och tyckte om) för något år sedan. Jag tycker visst bra om alla böcker jag läser. :) Lucky me! *haha*

Snart är det dags att beställa lite semesterläsning från Bokus, de har kampanj Sommarpocket - och det gillar vi såklart... Har ni något tips på bra läsning!?!

Två dagar på gymmet med Marcus - och det ömmar både här och där. Jag testade på kettlebell för första gången igår (inspirerad av Julian och Anna) och det verkar kul. Kul men smärtsamt. Frågan är hur det kan göra ont just där det gör ont just nu. Typ. Jag svingade ju fanskapet framåt och uppåt. Inte använde jag rumpan och insida lår heller? Eller gjorde jag det..? Skönt ont gör det nu i alla fall. Så vill jag ha det, det ska kännas att man har gjort något!

Inga kommentarer: