2012-06-05

tisdag med fredagsfeeling

En helt vanlig tisdag kunde man tro, men varför har det då klingat 'freeeedag' i kroppen hela dagen? Jo - för att det är ledig dag imorgon! Tjohoo! Härligt med en finfin, ledig, mysig (och ännu helt oplanerad) dag mitt i veckan. Eller hur!? Då blir ju kvällen ikväll lite längre också. Bara fördelar alltså. :)

Efter jobbet idag blev det en tur till Lundbybadet, först spinning och sedan gym. Måste erkänna att jag är mycket stolt över mig själv - att jag faktiskt vågar knalla in där själv på gymmet och dra i maskinerna... Det tar nog ett tag innan man känner sig helt säker och trygg, än så länge känns det mest som att man går in och leker lite.

Jag har precis läst ut 'På vinst och förlust'. Samma författare som skrev 'En dag', David Nicholls. Samma författare men inte samma grej. 'En dag' var ju magiskt bra (om ni frågar mig), den här var faktiskt sådär. Har skrivit lite om Nicholls bokbloggen. Läser ni där förresten? I min och Annas blogg om böcker och läsning! Gör det! (Och kommentera gärna!)


Igår var jag och Elin en tur till biblioteket, och såklart kom vi hem med varsin bokhög. Nya spännande böcker att läsa. Nya vänner att lära känna. Jag har dock börjat fundera lite över sommar och semester... hur ska det gå för mig när bibblan stänger i fyra veckor? Och sedan när vi åker till Tjörn? Är det kanske så att man ska kosta på sig lite pocketböcker inför semestern? Är man bara ute i god tid och kan beställa från Bokus eller Adlibris så blir det ju inte så dyrt. Har ni några lästips? Något jag absolut måste läsa i sommar?

Idag har Anna, Julian och Alva påbörjat sin resa söderut. De ska semestra lite här och där i vår del av landet, och det bästa av allt: nästa helg (torsdag till söndag) ska vi få rå om dem på Almön! Ni anar inte hur mycket jag längtar... ©

Inga kommentarer: