2012-08-05

en vecka kvar

Idag är det söndag och vi har en veckas semester kvar. I förmiddags åkte Marcus hem tillsammans med Linus, i eftermiddag och till veckan väntar äventyr. Linus har tränat hårt hela sommaren och nu är det äntligen dags. Vi kommer såklart att sakna dem här, Almön är inte detsamma när vi inte är här allihop tillsammans...

Mina tre första semesterveckor får med beröm godkänt, de har innehållit massor av allt kul, gott, fint och bra som gör livet värt att leva!

Jag har kommit en bra bit ner/in i sommarläsningshögen (en del finns uppdaterat i bokbloggen), just nu läser jag 'Hungerspelen' och den verkar väldigt bra! Men so far är 'Niceville' och 'Flickan från ovan' sommarens bästa läsning... helt klart två favoriter.

Träning à la ledighet funkar helt ok tycker jag... :) Mitt kort på Lundbybadet pausade jag i början av semestern eftersom vi ändå inte skulle vara hemma något. Istället har det blivit promenader och lite jogg, men mest cykling - och det tycker jag är det roligaste. Vi brukar köra lite olika rundor jag och Marcus, hittills som kortast 16 km och som längst 36 km. Imorse var vi ute innan frukost och cyklade 22 km, vår vanligaste runda. Totalt har vi faktiskt fått ihop 23 cykelmil under semestern, inte illa va?! Det är skönt att hålla igång, men det väldigt skönt att slappa också. Semestern ska ju vara en lagom blandning av allt, en fin balansgång som gör att man mår riktigt, riktigt bra!

1 kommentar:

Ellison sa...

Låter som en härlig ledighet, blandat av både avslappning och aktiviteter. Sånt gillas! För mig är det omvänt, en vecka kvar av jobb. Sen får vi se vad jag hittar på :) Kommer bli en del träning och läsning i alla fall!
Tack för fina ord i min blogg. Det är precis det jag gjort denna gång, satsat. Men jag har ju hittills förlorat varje gång, så därför finns det där lilla tvivlet alltid där. Men samtidigt känns det helt annorlunda denna gång. Jag har träffat någon som pratar om framtiden, en framtid där jag ingår. Åtminstone ett par månader framåt, hihi. Sånt känns skönt, har aldrig hänt förut.
Vad härligt med 15 fina år tillsammans!! Önskar er många många fler år! ❤