2012-08-28

som en smäck

Det var helt klart en lyckad timme på gymmet igår. Idag känns det i muskler både här och där. Visst ska det väl göra lite ont när man har jobbat bra? En skön känsla - när träningsvärken sitter som en smäck. Som vanligt blev det först cykel och rodd, sedan lite mage/rygg och armar/bröst. Det är egentligen bara runt magen jag idag önskar att det kändes mer. Jag är inget vidare bra på att träna mina magmuskler faktiskt. Men planen är att jobba på lite extra med just magen framöver. Kanske blir det roligare om man får byggt upp lite styrka, jag menar - alla övningar blir ju tunga och besvärliga när man inte har några schyssta muskler som hjälper till. Och någonstans måste man ju börja. Situps ikväll anyone?! :)

(Kanske är det någon som har tips på bra och enkla magövningar?)

1 kommentar:

ElisabethT sa...

Jag har, jag som körde fitnessfighten i våras. Det är bara mage typ.

Kram