2015-02-01

25 pass i februari

Det blir om möjligt ännu roligare med träning när man kan mäta, utmana och jämföra - även om det så bara är med sig själv. Jag gillar att utmana mig själv, och det är ju hur kul som helst att få registrera sina träningspass på olika sätt. (Inget nytt under solen - RunKeeper, Funbeat och egen träningsdagbok i bloggen...) Jag fick nys om en kul tränings-app via en (tror jag) likasinnad vän på Instagram, appen heter TrainingGoal. Så nu har jag satt upp ett mål för mig själv: 25 pass i februari. Och med anledning av en i min närhet pågående diskussion angående vad som räknas som träningspass, dubbelpass eller "bara" enkelpass - så kommer mina egna regler här. (Jag utmanar mig själv och kan därför helt själv bestämma reglerna - inte så dumt faktiskt.)

Det räknas som träningspass om...
... det pågår i minst 30 minuter
... det krävs dusch efteråt 
Det räknas som dubbla pass (alltså två pass) om...
... det är två olika typer av träning, även om passen följer direkt på varandra 


Inga kommentarer: