2016-01-23

en tråkig jävel

Det är jag det. En sådan där tråkig jävel... som säger nej till alla godsaker. Ja alltså, det är ju såklart inte helt sant. Men sanningen i ett påstående beror ju på vem man frågar. Sant är att jag 99 gånger av 100 säger tack men nejtack till  t ex fikabröd på jobbet. Kanske gör det mig till en trist typ. Men jag säger inte nej till allt gott som erbjuds, jag väljer bara vilka godsaker jag ska stoppa i mig. (Ni kan ju bara drömma om förvåningen när jag faktiskt tackade ja till en semla på jobbet igår - när det inte ens var fettisdagen! Den var god som sjutton. Men inte lika god när den senare åkte hiss på spinningpasset igår eftermiddag. OMG!) Men allvarligt talat, att vara den som klarar av att säga nejtack till vissa godsaker (jag säger ja till massor av gott - men jag väljer) är inte en bra grej. Många verkar tycka att det är elakt mot dem - som att det är mitt fel vad de stoppar i sig... Crazy eller vad? Mvh från tjejen som ikväll tänkt både dricka bärs och äta chips! 

1 kommentar:

ElisabethT sa...

Fortsätt att tacka ja eller nej till det du vill ha /inte vill ha. Du är fri att välja själv.
Jag älskar sötsaker men är det något jag enklare kan välja bort så är det kakor/bullar/tårtor.
MEN godis. har jag så svårt för att avstå men då har jag bestämt mig för att det är okej på lördagarna.
Ikväll ska jag nog slå till på ett glas rött...jag har haft beredskap i helgen och jag är aldrig så sugen på vin/drinkar som då. Konstigt.
Ha en fin måndag.
Kram