2016-01-04

som ett oskyldigt barn

Igår kväll hade jag svårt för att somna. Jag som alltid brukar somna direkt när jag släcker efter att ha läst en stund - och sedan sover jag gott hela långa natten. Som ett oskyldigt barn. Men inte nog med att jag snurrade innan jag somnade, sedan vaknade jag dessutom hundra gånger under natten. 04,15 var sista gången som jag kollade klockan och då gick jag upp och tog en Ipren - alltid hjälper den väl mot något tänkte jag... Kanske var det träningsvärken som spökade. Öm i musklerna. Imorse var det upp till jobbet som gällde, men jag tror inte det var därför jag hade svårt att sova... jag jobbade ju dagarna mellan jul och nyår så något långt jullov med sena kvällar och sovmorgnar har det inte varit. Minns nu också att jag drömde en massa. Inga sweet dreams precis. Skumt. Jag behöver nog en hjärntvätt.

Inga kommentarer: