2013-01-27

att stå emot

Nu har jag bestämt mig. I flera veckor har jag kollat in ProjectLife, surfat runt, spanat och sugit i mig inspiration. Det finns så mycket läckert. Så mycket kul! Och jag har varit nära att klicka hem både ett och två (och tre!) kit - flera gånger. Men NU har jag bestämt mig, förnuftet har talat. (Och det händer f-n inte ofta här så det gäller att passa på! ((ursäkta språket)) Jag inser att det faktiskt inte finns tid och plats för detta ProjectLife i mitt liv just nu. Mitt eget "projekt livet" snurrar ju på i ett par hundra knyck, och att skapa mig ett dåligt samvete i form av ett pysselprojekt som ligger och väntar - det vore ju rent ut sagt korkat. Men tanken, formatet - idéerna - det tar jag med mig. Och kanske kan jag hitta tillbaka till fotograferandet under 2013. Just nu är det bara mobilkamera och Instagram som gäller. Så jag står emot köpsuget, alla fina PL-prylar får stanna i butik eller flytta hem till någon annan. Här hemma finns det pysselsaker så att både jag och Elin klarar oss i flera år. Men inspirationen behåller jag. (Tack Anna, Maria, Karin och andra för tips och omtanke. ❤) Bloggen får fungera som dagbok och här ska jag samla mina minnesanteckingar. Jag tänker att pysslet kan få ta annan form nu, kanske med virknål och stickor. Verktyg och ingredienser finnes, klart för användning. Det gäller bara att fånga stunden, men att inte leta upp ytterligare press och krav. Liksom. Det känns helrätt för mig. Och ärligt talat, fem minuter över för mig just nu är lika med läsning. Läsning = total avkoppling. (Ny bok på gång by the way...)

1 kommentar:

Aase sa...

Visst är det svårt att stå emot de där nya ideérna som bara plopapr upp i pysselvärlden...

Balans, mellan tid och vad man faktiskt vill.... Svårt! Men ack så nödvändigt så inte stressen tar över! Klokt val! Det kommer en annan tid.... För oss alla!!!

Kram