2013-01-17

det här med blogg och bloggande

Det går lite i vågor tycker jag, det här med att blogga. Ibland är jag supertaggad till att skriva och ibland så hittar jag inga ord alls. Ibland har jag huvudet fullt av idéer och halvfärdiga inlägg, och ibland är det som om det vore ett bloggvakuum i huvudet. Nu har jag legat på plus och befunnit mig i positiv anda ett tag, har till och med fått fixat lite runtomkring här inne. Äntligen finns min "läslista" med som egen flik, och när jag får en stund över så tänkte jag uppdatera alla böckerna med länkar. Men en grej som stör mig är att mina gamla bloggar inte finns kvar, jag har ju faktiskt bloggat ända sedan 2006. Allt finns sparat, men inte online. Efter ett längre blogguppehåll kände jag skrivarlust igen och då föddes den här bloggen i januari 2012. Funderar ibland på att lägga in allt gammalt bakåt, men jösses vilken tid det skulle ta... och alla bilder... nja, jag vet inte. En vacker dag. Samma dag som jag får en stund över för att uppdatera länkar på läslistan kanske! :)

Jag är lite nyfiken på vilka det är som är här och läser, det syns ju i blogger-statistiken att sidan har ganska många besökare. Säkert en hel del via Facebook där jag länkar ibland. Men kanske också via vänners bloggar. Under 2013 hoppas jag på fler kommentarer, och jag har lovat mig själv att lämna fler kommentarer i de bloggar jag besöker. Det finns så fantastiskt mycket roligt och kreativt i den värld av ord och bilder som bloggandet  faktiskt är. Många som lägger ner hela sin själ i sina bloggar. En annan vacker dag ska jag berätta om fina bloggar jag gärna besöker... (men först ska jag bli bättre på att kommentera).

Hoppas på många vackra dagar framöver... 

2 kommentarer:

ElisabethT sa...

Hej, jag är här varje dag, ibland flera gånger samma dag :O)
Jag blir glad när det är ett nytt inlägg.
Jag skulle önska att jag var mer duktig på att designa bloggen. Hade gärna haft en flik med boken jag läser just nu.
Hm, kanske kan fråga, dig eller Cornelia.
kram

ema sa...

Hej Malin! Jg är inne här lite då och då och tittar till dig. De är mysigt att få se vad du och familjen gjort
Stor kram på dig!!
Emma

Ps. Lovar att jag ska bli bättre på att kommentera!!