2013-01-31

inspiration

Hoppsan, jag hamnade visst i soffan med filt, bok och mobil. :) Tur att jag hann göra lite nytta först! Så att jag kan hänga här med gott samvete menar jag... Killarna är i ishallen och Elin har somnat. Huset är alldeles tyst. När jag är "ensam" så gillar jag att stänga av - tv, radio, spotify. Alla ljud. Det är så skönt med tystnad.

Jag hade en plan tidigare ikväll... fixa middag, tvätt, skräp/återvinning - sedan en stund vid datorn på jakt efter inspiration. Ett fint ord när man har det. Ett fasansfullt ord när man saknar det. Inspiration. Vart vänder ni er!? Jag tänker inredning, pyssel (all kind of pyssel), mat, läsning... Vad inspirerar er? Söker ni upp den eller ramlar den bara över er? Jag tror att min kreativitet har fått sig en rejäl törn efter att ha legat i dvala i ett par år. Nu känner jag (som jag nämnt här i bloggen tidigare) ett sug efter pyssel igen, men det är lättare sagt än gjort. Och det första jag måste finna är ny inspiration!

1 kommentar:

ElisabethT sa...

Jag brukar surfa runt, leta lite grann och det gör att inspirationen kommer.
Att sen allt mitt papperpysslande ändå blir fyrkantigt beror ju på att jag är fyrkantsflickan.

Om jag ska städa och fixa måste jag ha någon fin blomma som belöning eller en kopp kaffe att avnjuta efteråt.

Kram och ha en fin dag. Själv är jag ledig.SKÖNT:
Huset e såå tyst.