2013-02-10

det är vårt år i år

Idag fyller min barndomsbästis Jenny år, vi är lika gamla och eftersom vi är födda 1973 så innebär det att... hon fyller 40! Tjohoo, i år är det vårt år! Jag har ett par månader kvar till 40 men... jag känner redan att det är nu jag ska blomma ut till en mogen, klok och stark kvinna. :) 40 is the new 20 - yeah baby! Jag ser fram emot en spännande vår...


En god vän har som tradition att alltid köpa fredagsblomma/or med sig hem, och jag har lovat mig själv att anamma detta. Det är ju världens bästa grej! Man blir så glad av blommor på köksbordet. Vuxenpoäng? Jajamensan. (Men så ska jag ju snart fylla 40 också!) I fredags blev det dubbla buketter med tulpaner, rosa och gula - färgval av Elin.

(Och angående Melodifestivalen - jag var inte helt fel ute eller hur? Jättekul att Louise Hoffsten gick direkt till final, jag gillade verkligen hennes låt.)

1 kommentar:

Aase sa...

Tack för tipset, tror jag ska anamma det också att köpa med mig fredagsblommor hem då och då...
Vilken färgprakt det är i er fina bukett!!

Kram