2013-02-27

matkontot

Jag lever. Men tillvaron är just nu något hektisk. Och får jag fem minuter över, så läser jag istället för att skriva. Så är det ibland. :)

Röjde på bänken i köket förut, och i högen med papper (ja ni har väl också en sådan? en hög med blandade papper, allt från reklam och räkningar till lappar om idrottsdagar och läxor?) hittade jag ICAs tidning Buffé som kom i januari. Med denna tidning följer alltid diverse rabattkuponger och självklart också en sammanställning över hur mycket man handlat för sen sist. Det var bara det att här (i januarinumret) kunde man se hela 2012. OMG! Hur ser era matkonton ut?! Hur mycket handlar ni mat för varje månad?! Vi snittar på dryga 5000 spänn varje månad... det betyder 62000 kr på ett år! :) Ingen behöver någonsin gå hungrig här. Och ganska stolt blir jag när jag läser "er totala rabatt i år: 4054 kr" - inte illa va!? Har sansat mig lite nu och tänker att det nog inte är så farligt... vi är ju ändå fyra personer i hushållet - två vuxna, en växande tonåring som tränar sjukt mycket och en tjej som får bättre aptit för varje dag...
 
 

Inga kommentarer: