2013-02-04

soft söndag

Det blev en lugn och skön söndag för min del. En dag för återhämtning och eftertanke. Jag mådde bra, pysslade och läste. Samlade ihop mina tankar, ställde några ärliga och svåra frågor till mig själv. Och så tänkte jag efter lite till. Helgen har givit energi och lycka - tid för familjen, tid för skratt, tid för sinnesro. Och det är så jag vill ha det. Detta blir alltmer tydligt för mig, och mitt val känns alltmer självklart. Mycket snack och lite verkstad tänker ni kanske. Ja. Jo. Men varje gång jag tänker det, säger det, skriver det - så kommer jag lite närmare den säck med mod som krävs för att jag ska våga detta val. Våga det alltmer oundvikliga steg jag inser att jag måste ta. Luddigt och diffust. Kryptiskt. Mmm. Men det är så mina tankar vandrar. Och jag behöver älta. Again and again. And again.

1 kommentar:

Aase sa...

Att älta kan vara svaret på många av de funderingar man bär inom sig.....

Känner igen det precis, ibland kan man inte lyfta frågan till någon annan för det är ens egen fråga/tanke som måste ältas inne i huvudet. Bra att du gör det, för din egen skull...

Kram