2010-04-11

en fin helg


Snart är helgen slut och med värme i hjärtat summerar jag och känner att den har varit jättebra! Det har varit en heltigenom underbar helg - den har innehållit lite av allt det där som jag vill ha i mitt liv, och då måste det ju vara perfekt eller hur? :)

"Projekt-röja-och-rensa" som vi startade här hemma i påskhelgen (igen? tänker ni, ja vi brukar köra det där projektet lite då och då i vårt hus) är snart avklarat för den här gången. Och visst, jag skulle ju ljuga om jag sa att jag dragit ett lika stort lass till containern (som står uppställd framför vårt hus) som min fantastiske make *ehh* men lite har jag allt bidragit med - jag kan ju inte hjälpa att han är helt grym på att sortera och slänga, och att jag mest står bredvid och tittar och liksom inte hinner med...

Kanske är jag en av de sista bokslukarna som hittar denna tidskrift, men jag frågar ändå - har ni sett "Vi LÄSER"? En tidskrift enbart om böcker och författare! Jag är verkligen ingen tidningsmänniska - alltså, jag köper aldrig en tidning när jag är och handlar mat... inte ens om det är lång kö till kassan och jag blir stående precis vid hyllan för alla färgsprakande glossy magazines. Men för någon vecka sedan när jag ramlade in i mataffären på vårt lilla torg, endast för att köpa mjölk och bröd, så bar jag på starka vårkänslor och med detta följer tankar på husvagn och semester och lugna stunder tillsammans med familjen och då brukar Marcus lösa korsord - det gör han inte under vinterhalvåret och därför är det så starkt förknippat med vår och sommar och... Äh nu snurrar jag in mig i en massa ord igen - det jag ville ha sagt var att: vårkänslor -> tidningshyllan -> köpa en korsordstidning till Marcus -> jag hittade Vi LÄSER. Och efter att ha läst detta nummer av tidningen (1/2010) fyllde jag snabbt i ett prenumerationserbjudande som givetvis medföljde - jag som aldrig läser tidskrifter - och så sprang jag till brevlådan för att posta! :) Ni förstår ju, det tilltalade mig något oerhört... det handlade bara om böcker och författare och böcker och... ja *suck* nu väntar jag med spänning på nästa nummer som kommer den 21 maj.

Inga kommentarer: