2010-04-10

solen skiner


Det är liksom magiskt - när solen skiner på en lördag så blir man extra glad på något sätt, och man får (i alla fall får jag det) lust att bara göra allt det där man tänkt! Allt från städning till matlagning med nytt recept till att rensa ur garderoben eller bara gå ut och sätta sig i lä... med en filt över benen och en bok under näsan. :) Men jag, jodå, jag hamnade vid köksbordet med en god kopp kaffe och min lilla dator jag. La en hel del kraft på träning imorse (bodypump på Lundbybadet tillsammans med min hjärtevän Erica) och känner mig lite matt. Men ändå stark? Faktiskt. :) En härlig känsla.

Läste ut Kameleontens skugga igår, det var länge sedan jag läste något av Minette Walters, kan knappt minnas när faktiskt... Den var jättebra, en lite annorlunda thriller och jag gillade den jättemycket. :) Nu kastar jag mig över en julklappsbok, Dödsängeln av Mats Ahlstedt. En författare som jag inte läst något av förut, just den här boken utspelar sig i Göteborg - och det låter ju bra eller hur? :) Har förresten nyligen läst två böcker av en författare som heter Christina Larsson och hon skriver också deckare i Göteborgsmiljö, ett litet tips från mig - missa inte henne.

Funderar lite på hur jag ska få det att funka med bilder och sånt här i bloggen... vill ju gärna blanda ut text och ord med lite färg och form, även om jag är mycket förtjust i babbel. :) Mitt photoshop fungerar fortfarande inte (jag blir galen) men det kanske går att ordna, upptäckte till stor lycka att det fortfarande fungerar på den gamla datorn - då är problemet bara att den datorn är kass på allt annat. *ler* Jag fortsätter att klia mig i huvudet. Ärligt talat så tror jag det är min bärbara dator som behöver lite översyn, det är nog inte ps-programmet det är fel på egentligen. Men vem gör sånt? Vem ska man egentligen vända sig till om man vill snabba upp och fixa till sin dator lite? Förslag någon?

Dags att fylla på koppen, och sedan måste jag ut och njuta av det vackra vädret. Soligt är det, men ganska kallt i vinden, det är bäst jag tar med en extra tröja. Det känns otroligt lockande att ta en tur med kameran runt Eriksberg. Men jösses, det är länge sedan jag var ute och fotograferade - jag sätter 100 spänn på att kamerabatteriet är urladdat... tror ni solen skiner imorgon också???

Inga kommentarer: