2012-05-09

landsvägslängtan

Veckans andra träningspass avklarat - spinning såklart! Nytt grepp av Daniela idag, och känslan av landsväg var mycket påtaglig. Grymt bra pass. En längtan väcktes i mig... nu vill jag ut och cykla! På min fina gula racerhoj... den vi köpte förra sommaren. Har dock en känsla av att Marcus inte är lika taggad, men jag får väl helt enkelt övertala honom - as simple as that. :) Det ska väl inte vara alltför svårt. Så jorå, det blir nog en hel del cykel på Tjörn till sommaren... fina vägar och vackra vyer.


Två spinningpass förra veckan, och två den här veckan. Jag tror fortsatt att min höft mår ganska bra av en "lagom träningsdos". Något jag själv har lite svårt att acceptera. Men just den här veckan passar det bra eftersom tiden inte riktigt räcker till. Så mycket roligheter - så lite tid...

3 kommentarer:

ElisabethT sa...

Träning ska vara i den dos kroppen mår bra av, strunta i att "alla-andra" tycks träna mer.
De allra flesta av oss är helt vanliga människor och då är det näst intill en utopi att hinna träna 5-7 pass i veckan, då börjar man närma sig elitmotionärsnivån.
Nej, två spinning i veckan är toppen Malin och om det gör att din höft blir bra då är det det ulitmata.

kram

ElisabethT sa...

Malin, vet du Bibliotek Tomar har öppet, ibland på udda tider, de serverar oftast en kopp kaffe till lånet,
Jag tänker på Två soldater, du behöver inte köpa, du kan låna

Maria sa...

Det är riktigt härligt att cykla på "riktigt"...jag har ju min rostiga röda fanan som jag nu swischat runt på när bilen varit sönder. Tänker ortsätta med det. Ses vi imorgon? Om inte.......ha en fantastisk helg! Kram