2012-05-29

nytt grepp

Jag tränar och tränar... jag trampar den där jävla spinningcykeln så det glöder - och missförstå inte, jag älskar det, jag tycker att det är hur kul som helst. MEN: inte ett kilo på vågen! Inte. Ett. Kilo. Ok, visst sitter kläderna bättre både här och där... men tro mig, än finns det flera härochdär-ställen på den här kroppen som behöver "shapas" till. Dags för ett nytt grepp. Och idag tog jag det första steget mot förändring, på gymmet. Jag fick bra hjälp av Peter med olika övningar och maskiner. Det känns toppen. Nu är det arbete med mage/rygg och armar/bröst som gäller. Jag tror att det kan bli väldigt bra i kombination med spinning, jogg och promenader. Gymmet ingår i mitt träningskort på Lundbybadet och det är ju dumt att inte nyttja det. :)

3 kommentarer:

ElisabethT sa...

Det gäller att variera sig så att kroppen måste tänka nytt. Att göra samma träning blir till något kroppen är van vid och då ger det inte den effekten på vågen.'
Det är därför man ska träna olika saker , byta löparbana, vikter . flera repetitioner, färre etc etc
Kram

Anna Rex sa...

Precis - omväxling förnöjer. Heja dig som vågar bryta mönster och testa nytt! Bäst är du!

Ellison sa...

Ja precis, variera sig är nyckelordet. Jag körde spinning intensivt (3 pass i veckan plus vanlig cykling) i tre månader för 2 år sen. Blev grymt stark i benen, men låren växte också på bredden, vilket jag kanske inte direkt var ute efter :) Lycka till nu, kommer gå skitbra!! Kram