2012-05-02

en riktig käftsmäll :)

Ah vad skönt - efter flera dagars uppehåll var det äntligen dags för spinning igen. Alltså, hur mycket kan man gilla det där självplågeriet egentligen!? Hur mycket som helst börjar jag inse... Passet idag var som en jävla käftsmäll (ursäkta språket) och det var precis vad jag behövde! Daniela eldade på värre än vanligt. Eller också var det bara jag som nappade värre än vanligt. Ett tag trodde jag att jag dog. Men det gjorde jag ju inte. Efteråt var jag mer nöjd än vanligt, och nu känns det underbart i hela kroppen. Trött som en gris är jag. :)

Första helgen på Almön är avklarad, premiär med nya husvagnen och vi är nöjda. Säsongen kunde inte ha börjat bättre. Marcus har fixat och grejat, jag har... nog mest tagit det lugnt... oj, ja men så har det nog faktiskt varit. Och nu får jag lite dåligt samvete när jag tänker på det. Till helgen kanske jag kan låna hans verktyg och väsnas lite här och där. Man vill ju gärna vara delaktig liksom...

Och tänk vilken födelsedagspresent jag fick av Anna va'?! En bokblogg. Vår alldeles egna bokblogg - min och Annas. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant. I mitt huvud har jag redan börjat skriva. Men problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken bok jag ska börja med. Och så har jag nog lite skrivkramp. Eller heter det prestationsångest?

2 kommentarer:

ElisabethT sa...

Skriv bara, tänk inte så mycket då kan det tendera att bli lite "stifft" lite pretto.
Jag tror att ju bredare böcker ni skriver om desto fler läsare.
Skriv vanligt Malin-språk och berätta för mig varför du gillar/ogillar boken,

Kram!

Måste man alltid göra något? Kan man inte bara vara? Marcus har valt att jobba och greja men det är inte det samma som att du måste göra likadant..du har säkert gjort saker du också men kanske var det de vanliga, mat, fix..

Ellison sa...

Ja som Elisabeth skriver. Tänk inte, skriv bara :) Jag vill ha boktips, inte någon djup analys, sådana är bättre att ta när man diskuterar en bok med andra!

Härligt med spinning! Jag kom av mig lite, har inte vågat ta i så mycket sen allt hände i vintras. Så jag får nöja mig med yoga, promenader, sjukgymnastik och lite styrketräning för att komma igång så smått igen. Snart blir det nog lite cykling också :) Kram!