2012-03-17

en fin dag

Vaknade tidigt imorse, före klockan. Bredvid mig i sängen, på Marcus plats, sov Elin djupt. Jag smög upp och satte på kaffe, kröp tillbaka ner i sängen och plockade upp min bok. Vilken skön start på dagen, lugn och stillsam. När Elin efter en stund vaknade, åt vi frukost tillsammans och drog iväg på innebandyträning. En kul träning med många glada tjejer. Vidare iväg - tillsammans i bilen, Elin och jag. Många ord, många tankar. :) Lite lunch på väg in till stan, fika med min bror och hans tjej. Shopping. En liten mjuk hand i min. Tunga påsar i den andra handen. En fin dag, en riktigt härlig och finfin dag. Hemma igen njöt vi av tystnaden och lugnet. Jag läste och Elin ritade i sin nya TopModel-bok. Lite tacos och sedan soffläge på oss båda. Nu ligger Elin nerbäddad i Marcus säng igen, imorgon bitti är det upp tidigt - samling kl 07,15 i Landvetter. Innebandymatch. Kanske kryper jag också ner i sängen alldeles strax... "ska bara" lite först. Eller förresten, jag struntar i det där bara - nu tar jag min bok och gör Elin sällskap. Godnatt! © Tack för en fin dag, min allra sötaste lilla Elin...

1 kommentar:

smor sa...

Man blir nästan tårögd av lycka, ni har haft en riktig go dag, kram till er båda