2012-03-02

det räcker nu

Elin är sjuk igen. Tack så mycket - men det räcker nu, vi är nöjda och har fått vår beskärda del av hosta och annat sattyg. Influensa antagligen, samma som Marcus haft. Hög feber och hosta. I natt var hon uppe och snurrade, panikslagen och yrande. Läskigt. Jag fick ropa på Marcus. Till slut lugnade hon sig och somnade om. Feberrosor på kinderna imorse, och nu ligger hon på soffan och tittar på tv. Jag försöker få henne att dricka mycket... men det är inte så lätt.

Passet på Lundbybadet igår var grymt - vi var där alla tre :) och det var så kul! Tror nog att vi på var sitt håll var nöjda med vår insats efteråt. Och kanske kanske kan det bli en upprepning i eftermiddag. Om vi har tur. Fredagsspinningen är ju lite helig. Man avslutar arbetsveckan och helgen tar vid... och det gäller även om jag nu är hemma och vabbar idag! Sådetså. :)

Solen skiner ljuvligt vackert över Göteborg idag - jag var utanför dörren förut (hämtade in posten) och det var nästan ljummet i luften. Nästan. Men himlen är kallt blå... och. så. snygg. Jag vill ut med kameran! Istället fick det blir en genom-fönstret-bild. Kanske det kan bli en tur ut med kameran i helgen... vore nice. :)



Idag lyssnar jag på Madonna. Det var länge sedan. Ja, alltså, om jag tänker efter så har jag väl kanske aldrig egentligen lyssnat medvetet på Madonna. Hennes musik har alltid funnits där, när det kommer något nytt så spelas det på radion - och man lyssnar. Låtarna från 80-talet minns man ju särskilt. :) Men annars har jag nog aldrig varit ett Madonna-fan... när jag tänker efter. Men den senaste veckan har de spelat en låt på radion som heter Give Me All Your Luvin' - och den gillar jag! Ny hottad version.



Och så har jag lyssnat på albumet Celebration. Lite extra fredagskänsla. :) Hon har gjort väldigt mycket bra ändå, den där Madonna...

1 kommentar:

Maria T sa...

Hej vän!
Som du märkte så fick jag inte till det idag.....
VILLE så gärna.....men.....vi ses på söndag! :)
Hoppas du klarar dig undan influensan. Ta ett glas rött vet ja! ;)
Ha en underbar helg!
KRAM