2012-03-06

odontologen

Nytt besök hos Elins tandläkare på Odontologen Sahlgrenska idag - och det gick jättebra. Elin är duktig, hon har en inställning till det här med att få tandställning som jag tycker är beundransvärd: hon tycker det är kul, hon vill komma igång - hon vill ha fina tänder! :) Vilken tjej va? Det blev ett nytt avtryck idag, men när vi kommer nästa gång ska hon "äntligen" få första delen av tandställningen. En slags bettskena till tänderna i underkäken, denna skena ska förhindra att hon biter loss rälsen som sedan ska sitta på framtänderna i överkäken. Rälsen ska hon få vid näst-nästa besök. Men först två veckor att vänja sig vid skenan.
Träningsvärk efter söndagens BodyBalance-pass... dock inte lika mycket som efter första gången. Det känns bra i kroppen. Idag nytt cykelpass. Jag måste säga att det känns skönt att jag hittat motivation till att träna så här mycket - det trodde jag väl aldrig om mig själv! :) Men jag mår så bra, och jag blir en mycket bättre människa när jag tränar. Fråga Marcus bara :) om han låter mig hållas och jag kan gå och träna så mycket jag vill - då är jag så mycket lugnare när jag är hemma. Och det mår han bra av = han kan få slappa i lugn och ro! (Utan att jag far runt och muttrar över att det inte händer något och att jag har tråkigt.) Win-win som vi brukar säga!

Testade förresten en god pastarätt i förra veckan, laxpasta. Fredagsmiddag tror jag bestämt att det blev. Så enkelt - och så gott! Här är receptet. Men jag ändrade lite ;) som vanligt... valde att ha tomaterna vid sidan av + att jag skippade timjan (hade ingen hemma). Helt klart en fisk-vardags-rätt som kommer att dyka upp hos familjen Fors igen.

1 kommentar:

ElisabethT sa...

ja men hallå berätta, hur du gjorde laxpastan!
Jag fick precis ett kedjebrev där jag skulle dela med mig av ett enkelt vardagsrecept.
Jag tycker att det blir roligar och roligar att laga mat, kanske för att det finns tid på ett annat sätt nu. Barnen hänger inte i byxbenen ;O)
Jag tycker att iden var god.Tänk om jag kan få fem nya enkla goda middagar..

Nu jobb.
Ikväll vin på stan med en vän jag inte träffat på länge. Alltför länge.
Kram!