2012-02-29

vilken skillnad

Ikväll har jag skjutsat Linus till och från träningen (Marcus ligger hemma sjuk).  I bilen på väg till ishallen försökte jag småprata lite - resultatet: enstaviga svar. Tystnad. :) I bilen hem likadant. Vilken skillnad det  är att åka bil tillsammans med Linus - thirteen going on fourteen - jämfört med när man är ute och åker med Elin! :) Hon pratar oavbrutet, ord ord ord i en jämn ström - man hinner inte förstå allt hon säger om man ska försöka koncentrera sig på att köra samtidigt. Men, men - hon blir väl också tonåring en dag :) - och då får vi se om hon blir lika fåordig som sin storebror. Just nu känner jag mig ändå lugn, han pratar med oss när han vill och när han känner för det. Och jag är säker på att han vet att vi alltid finns här för honom. Precis som Elin säkert också vet, hon är bara inte medveten om det ännu - för henne är allt det där så självklart... att någon lyssnar när hon babblar liksom. :) Underbara, älskade ungar... ©

Snart dags att sova, jag tror att sömn och träning gör att jag kan hålla bacillerna borta - jag vill verkligen inte ha den influensa som Marcus åkt på... Kanske ska ta en extra c-vitamin också? Imorgon är det cykel på Lundbybadet igen, hoppas hoppas hoppas att både Erica och Maria kommer - vi är ju liksom de tre cykel-musketörerna! :)

1 kommentar:

Maria T sa...

Bokar imorgon bitti. Mamma blir kvar! Tjoho!
Då håller vi tummarna för en triss imorgon.
Kram