2012-04-16

kallt som satan

Oljan är slut. Huset är... svalt. (För att använda ett milt ord.) Och vet ni egentligen hur kallt vattnet ur kranen är om det inte värms upp? Kallt som satan! Och det är lika kallt ur duschen, fråga Linus och Marcus. :) När vi kom hem igår eftermiddag var det lite kyligt i huset, men vi tänkte väl inte så mycket på det... inte förrän Linus skulle duscha efter sin löpträning *burr* iskallt vatten. Pannan stod still. Ingen olja. Det blev till att duscha kallt. Jag tvättade bara håret i duschen imorse, och helt ärligt så tror jag att hjärnan frös till där en stund. Marcus ringde och beställde olja direkt idag på morgonen, de skulle komma under dagen om de hann - annars imorgon. Huset är fortfarande kallt. Liksom vattnet. Ingen olja. Då kommer de nog och tankar upp imorgon. För mig gick det bra, jag har varit och tränat ikväll (dubbla spinningpass) och kunde duscha varmt på Lundbybadet. Marcus var tvungen att duscha här hemma ikväll, men jag har lovat att värma honom. Och Linus, den galningen, han gick ut och sprang idag igen - trots att han visste att det inte finns något varmvatten...

1 kommentar:

ElisabethT sa...

Olja??
Jag vet hur kallt det blir när den tanken är tom och hur tom plånboken blir när den är full!
Du får gärna låna duschen hos oss, inga problem. Jag kan slänga in en kopp kaffe också ;O)

Kram