2012-04-17

rälsen på plats

Idag har jag och Elin varit tillbaka på Odontologen. I två veckor har hon använt "skenan" hon fick innan påsk, och det har verkligen fungerat jättebra. Idag var det dags för rälsen och lite nervösa var vi allt. Men det gick strålande bra, på väg därifrån sa Elin till mig "mamma, jag förstår inte vad jag var rädd för - det enda som gjorde ont var ju när hon skulle ta kort" (och då snackar vi inte röntgen utan kort med vanlig kamera, tillsammans med en stor spegel ner i lilla munnen). Nu ikväll säger  hon att det gör lite ont, det spänner och känns obehagligt. Kan tänka mig att Elin får sällskap av en liten Panodil när det är dags för sängen.

Jag stannade hemma resten av dagen med Elin, kände att jag ville ha koll på henne och munnen. Det slutade med röj och städning :) stackars tös, hon fick städa och dammsuga sitt rum. Själv fick jag packat upp det sista, fixade lite här och där och även jag dammsög. Tvätt. Ja ni vet. Och sedan drog jag iväg på träning - tjohoo! Men idag sög det i benen... oj vad tungt det var. Kanske berodde det på mina dubbla pass från igår, eller också att jag inte hade tankat ordentligt. Man missar så lätt det där med riktig lunch om man inte är på jobbet. Hoppsan. Men jag fick mat när jag kom hem. Nu är det strax soffan som gäller, kaffe och bok. Inser att jag inte har läst ordentligt på flera dagar. På en hel vecka nästan. Och det ska jag ta igen nu, jag ska läsa läsa läsa - och dricka gott kaffe...

3 kommentarer:

ElisabethT sa...

Ja, det kan spänna en del när det är nytt. Det går över och det är mer att härda ut..resultatet blir ju så fint.
Duktiga Elin!
Häxan -skurtant var på besök, det är så mysigt när hon kommer, det blir så fint.
Jag har varit på bokprat nu ikväll. 3096 dagar var den bok vi hade läst till idag. Zlatan ska vi ta tag i härnäst.
Kram

Maria sa...

Hej!
Även jag kände i varenda muskel idag på yogan.....
Tack för fina ord på bloggen.
Även hemma hos oss så kommer det bli tandställning innan sommaren...
Kram

s-mor sa...

Ja den lilla gumman är verkligen tapper och att hon har så gott humör, det kräver verkligen lite uppmuntran som hon fick av er igår
och oss idag, vilken tjej säger jag bara