2012-04-18

längtorna avlöser varandra

Knappt har vi kommit hem från en längtan innan nästa tar över. Nästa längtan alltså. Elin säger lite då och då till mig eller Marcus: "jag längtar till tre saker nu - gissa vilka". Och antalet brukar då variera, men det är sällan färre än just tre. Det handlar om roliga grejer som ligger framåt i tiden - jag tänker på dem som längtor. Ett ord som nog inte finns, men det smakar gott i min mun. :)

Näst i tur på längtanslistan står vår älskade husvagn! Om lite drygt en vecka är det äntligen dags, då "flyttar" vi tillbaka upp till Tjörn. Vi lämnar vintern bakom oss och ser fram emot en härlig vår och sommar. Varje årstid har sin tjusning - det gäller bara att se detaljerna.

Man får inte glömma av att leva i nuet även om man alltid längtar till något - man ska njuta både av längtorna och av stunden som är just i detta nu. ©

Vi glömde vatten... men helt säkert är att våren nu är här på riktigt!

Det har visst inte varit så mycket boksnack här det senaste... illa illa. Jag får fundera lite på det, nog finns det en eller annan läst bok som är värd att nämna. Och så har jag kollat runt lite *boksurfat*, har hittat nytt som jag är sugen på att läsa, och tillsammans med en del lästips som jag har fått (lästips mottages alltid tacksamt) så blir det en  hög. Nog bubblar det av böcker alltid. :)

4 kommentarer:

ElisabethT sa...

En bokhög är alltid vackert! Pocket passar få fint på fönsterbrädan, matchar böckerna efter rummet, den som bor där eller med tapeten.
Böcker ger så mycket, de är tacksamma.
www.enligto.se
www,enbokomdagen.se(?)
Hos dessa kan du botanisera och jag vet att jag i min blogg har tipsat om ungdomsböcker-bloggar.

kram
nysprungen Elisabeth, vi sprang förbi ditt fönster

s-mor sa...

Oh jag längtar också, kommer nog ner i helgen och städar vagnen på insidan så gott som det går om vädret tillåter (inget regn). Skall bli såååå roligt att få komma upp och njuta av våren och sommaren

Maria sa...

Längtorna är underbara!
Men nuet kan vara lika fantastiskt om vi bara tillåter det.....

Kram

Julie sa...

Jag har nyligen läst "Jag kommer sen" skriven av Eva Wiklund, en bok som handlar om Backabranden. Fruktansvärd att läsa men samtidigt intressant och läsa om mammans väg tillbaka och allting runtomkring.

Kram Julie