2012-04-24

lite boksnack

Just nu läser jag Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger. Samma författare som skrev Tidsresenärens hustru (läs den!) och den här verkar vara precis lika bra... Jag gillar hennes språk och sätt att skriva, det är liksom ett skönt igenkännande. Fångad direkt.


Jag har fyllt på i min bokhög igen. Ja alltså, jag har fyllt på i högen som ligger för sig själv lite vid sidan av - den som innehåller biblioteksböcker. Alla de andra högarna låter jag faktiskt vila. Och jag är riktigt stolt över mig själv, efter att jag återupptäckte biblioteket för en tid sedan (mer om det en annan dag) så har jag inte köpt några böcker alls till mig själv! Det känns jättebra, och då tänker jag både ekonomi och utrymme. Jag hade fått ta ett extraknäck och Marcus hade blivit tvungen att bygga ut huset ännu en gång. Om jag hade fortsatt köpa alla böcker jag vill läsa menar jag... :)

Biblioteksbesöket igår resulterade i följande lån: Vecka 36 - Sofie Sarenbrant och Kvinnan i rummet - Jussi Adler-Olsen. Två för mig nya författare. Som jag har blivit tipsad om. Det ska bli spännande.


Och vet ni - det kommer en ny bok av Roslund & Hellström! Om bara drygt en vecka... den måste jag nog köpa ändå... Två soldater. Kan bli hur bra som helst.

Men ända till slutet av augusti får jag vänta innan den nya Dorothy Koomson kommer. Hon är absolut en favoritförfattare. The Rose Petal Beach. Hoppas verkligen att den finns att köpa på Bokus direkt när den kommer ut i England. Och hoppas att den är lika bra som hennes andra böcker... hoppas.

1 kommentar:

Maria sa...

Härligt att läsa. Längtar till sommar och semester.....då jäklar!
Tänker nu för första gången låna en ljudbok på biblioteket.
Två saker som är väldigt ovanligt för att vara mig. :)

Spännande att se vad jag tycker om ljudbok......har förr tyckt att det är fusk.....
Kram
Hoppas vi ses snart....fredag?