2012-04-22

värsta bageriet liksom

Det är inte ofta som bakprylarna åker fram här hemma. Konstigt egentligen, för när jag väl bakar så tycker jag att det är riktigt roligt. Och idag hade jag god hjälp och mysigt sällskap av lilla Elin. Vi bakade kakor högt och lågt :) både till fikaförsäljning i fotbollen och till en kommande födelsedag. Inget avancerat - men det blev sockerkaka, tigerkaka och chokladkaka. 2 av 3 provsmakade och godkända av barnen. Speciellt chokladkakan förstod jag. :) Man kanske skulle baka oftare?! Baka men inte äta, vilken himla tur att jag känner på det sättet för kakor... Nästa gång ska jag testa något kul bröd tror jag. Nästa gång baklusten sätter in... om ett halvår eller så!


3 kommentarer:

ElisabethT sa...

Hade gärna provsmakat!
Det är kul att baka, det är nog tanten i mig som vill komma ut..;O)
Min mamma bakade mycket ofta gärna till oss. Nu är det ju inte möjligt längre..så jag och tjejerna har så smått tagit tag i det. Vi tycker att det är kul att vara tillsammans i köket också.
Det blir bättre och bättre. Du får surfa in på den sida jag hade i bloggen för ett tag sen.

Kram

Anzan sa...

Ser sjukt gott ut! Speciellt som man precis just nu sitter här på jobbet med värsta sov-koman! // Kram

Maria sa...

MUMS!!