2012-04-25

spellistan

Jag ville ge Marcus något kärleksfullt på vår 15-års dag, något som visade honom hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag uppskattar honom. Något som är speciellt för oss och som speglar vårt gemensamma "vi". Ni som känner oss tänker antagligen redan nu 'musik' :) och det är ju helt rätt. Tanken på ett gammalt hederligt blandband växte fram - ni vet när man spelade in kassettband med en massa schysst musik, och om man vågade så gav man det till någon man tyckte om... Idag jobbar vi ju inte med kassetter, knappt ens med cd-skivor faktiskt - så det fick bli en spellista på Spotify! Från mig till honom, Mallan©Mackan (Mallan hjärtar Mackan) - och listan heter såklart jag älskar dig... sött som socker, I know - men jag älskar honom juuu... och är fortfarande lite fånigt förälskad - så det passar så bra så. :) Låtar man hittar på vår lista är bland andra Bo Kaspers 'Ett fullkomligt kaos' och Dr.Hook 'A little bit more'. Dia Psalma 'Hon kom över mon', Tom Jones 'Sexbomb' och Ulf Lundells '(Oh la la) Jag vill ha dej'. Mats Rådberg 'Du kan alltid lita på pojkarna över 35'. The Refreshments 'By your side'. Helt enkelt en lista med låtar som betyder något för oss, på ett eller annat sätt. Seriöst eller bara på kul, kärleksfullt eller knasigt. Nytt och gammalt. Bra och mindre bra. Kent 'Utan dina andetag' och Rodney Carringtons 'Show them to me'. :) Nu ska vi fortsätta bygga på den här listan tillsammans! © (Men länken till hela Spotify-listan, den får ni inte...)

3 kommentarer:

annarex sa...

Finaste, finaste ni. Vilken grym idé! och ja, det är klart jag grinar.

ElisabethT sa...

nej, nu har jag prövat många ord för att säga vad jag ...men jag hittar inte orden..det är bara helt fantastiskt,kärlek när den är som bäst!
Anna har redan skrivit det, grinar, det rinner tårar här också..
Kram

Maria sa...

<3